ŠVIETIMO PAGALBA VILNIAUS DARŽELYJE-MOKYKLOJE „VILIJA“
Tai specialistų – logopedo, psichologo, mokytojo padėjėjo, socialinio pedagogo, specialiojo pedagogo – teikiama pagalba ugdytiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, švietimo teikėjams.
LOGOPEDAS
Įstaigoje logopedas teikia pagalbą vaikams, turintiems:
Fonetinių kalbėjimo sutrikimų. Tai įvairūs garsų tarimo sutrikimai, nuo visiško nesugebėjimo artikuliuoti kalbos garsų, iki vieno ar kito garso netaisyklingo tarimo. Foneminė klausa nesutrikusi: gerai girdi ir skiria kalbos garsus. Šie vaikai be didelių sunkumų išmoksta skaityti ir rašyti.
Fonologinių kalbos sutrikimų. Sutrikimai pasireiškia netaisyklingu garsų tarimu, jų netarimu, vienų kalbos garsų pakeitimu kitais. Foneminė klausa sutrikusi: blogai skiria kalbos garsus, sunkiai formuojasi žodžio garsinės analizės ir sintezės įgūdžiai. Vaikams iškyla sunkumų mokantis skaityti ir rašyti.
Kalbos neišsivystymą. Tokie vaikai vėliau pradeda kalbėti. Netaria daugelio garsų, kalba blogai suprantama aplinkiniams. Jiems gali būti sutrikęs kalbos suvokimas. Foneminė klausa –nepilnavertė. Blogai įsimena kalbinę medžiagą, skurdus ir netikslus žodynas. Nerišlūs sakiniai. Blogai suvokia skaitomą tekstą.
Sklandaus kalbėjimo sutrikimą. Šiems sutrikimams priskiriama lėtakalbystė, greitakalbystė ir mikčiojimas. Lėtakalbystė – tai patologiškai lėtas kalbėjimo tempas, dažniausiai atsirandantis dėl organinių centrinės nervų sistemos pažeidimų
Greitakalbystė – tai patologiškai greitas kalbėjimo tempas su trūkčiojimas, kurie panašūs į mikčiojančiųjų užsikirtimus.
Mikčiojimas–sunkus kalbos sutrikimas. Jis dažnai prasideda ikimokykliniame amžiuje ir jam pašalinti reikalinga kompleksinė specialistų pagalba. Šie sutrikimai vėliau gali būti viena iš mokymosi sunkumų priežasčių.
LOGOPEDAS
- Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų.
- Tiria vaikų kalbą: tartį, žodyną, kalbos gramatinę sandarą, rišliąją kalbą.
- Vaikų kalba tikrinama du kartus per metus: rugsėjo mėnesį tiriama vaikų kalba, siekiant nustatyti kalbos sutrikimus ir gegužės-birželio mėnesį įvertinama vaikų, lankiusių logopedinius užsiėmimus, padaryta pažanga, nustatomi pokyčiai vaikų kalboje ir rengiamas tolesnis vaiko kalbos korekcijos planas.
- Dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, taiko specialiojo poveikio priemones kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimams įveikti.
- Dalyvauja Įstaigos Vaiko gerovės komisijos veikloje.
- Konsultuoja vaikų, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, tėvus, mokytojus.
ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAS | KONTAKTINĖ INFORMACIJA | DARBO LAIKAS |
Logopedė Beata Paškovska
|
beata@vkt.lt
+370 650 26085 |
I, II, IV – 14:30-16:30
III – 13:30-16:30 Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
Logopedė Jadvyga Ksenzova | Jadvyga.ksenzova@gmail.com
+370 680 55817 |
II- 9:00-14:00
IV- 14:00-19:00 Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
Logopedė Ana Gapanovič | Anazaid1983@gmail.com
+380 605 63317 |
I, II – 7:30-13:00 / 15:00- 17:00
III- 7:30-13:00 / 15:00-16:30 IV, V- 7:30-13:00 Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
Logopedė Janina Orševska | Janina.orsevska@gmail.com
+370 675 10804 |
I,II, III – 15:00-17:00
IV- 7:30-11:30 V- 15:00-16:30 Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
PSICHOLOGAS
- Rūpinasi vaikų psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
- Dirba su elgesio, emocinių, bendravimo problemų bei kitų sunkumų turinčiais vaikais.
- Vykdo individualų ir/ar grupės vaikų stebėjimą, atlieka psichologinius įvertinimus bei tyrimus.
- Vykdo tėvų ir pedagogų psichologinį švietimą.
- Konsultuoja vaikus, tėvus, globėjus, pedagogus psichologiniais klausimais.
- Teikia rekomendacijas dėl vaikų ugdymo tėvams (globėjams) ir pedagogams.
- Dalyvauja darželio Vaiko gerovės komisijos veikloje.
ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAS | KONTAKTINĖ INFORMACIJA | DARBO LAIKAS |
Psichologė Lilija Lukša
|
lilijaluksa@gmail.com
+370 656 30797 |
I, II,III, IV, V – 7:30-15:30
Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
SOCIALINIS PEDAGOGAS
- kartu su kitais specialistais vertina socialinės pedagoginės pagalbos vaikui poreikius;
- konsultuoja vaikus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokyklos bendruomenę socialinių pedagoginių problemų sprendimo, socialinės pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;
- numato socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui būdus bei formas bendradarbiaudama su pedagogais, tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais specialistais, švietimo pagalbos įstaigomis, kitais su vaiku dirbančiais asmenimis, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, socialiniais partneriais;
- dalyvauja sprendžiant krizinius atvejus įstaigoje, ugdymo ir socialinių įgūdžių problemas;
- šviečia įstaigos bendruomenę socialinės pedagoginės pagalbos teikimo, įstaigos nelankymo ir kitų neigiamų socialinių reiškinių prevencijos, pozityviosios socializacijos klausimais;
- renka, kaupia ir analizuoja informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti, bendradarbiaudamas su įstaigos bendruomene, esant būtinybei – su kitomis institucijomis;
- inicijuoja ir įgyvendina prevencines veiklas bei socialinio ugdymo projektus kartu su įstaigos Vaiko gerovės komisija ir įstaigos savivaldos grupėmis, ugdant vaikų gyvenimo įgūdžius.
ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAS | KONTAKTINĖ INFORMACIJA | DARBO LAIKAS |
Socialinė pedagogė Daiva Matarevič
|
matarevicdaiva@gmail.com
+370 610 05969 |
I, II,III, IV, V – 8:00-15:00
Konsultuoja iš anksto susitarus (rašyti e-paštu)
|
SPECIALUSIS PEDAGOGAS
- atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį;
- teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymo(si ) poreikių;
- padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdama į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymo(si) galimybes, ugdymosi ypatumus;
- teikia rekomendacijas auklėtojams, mokytojams, rengiant pritaikytas ir individualizuotas programas;
- bendradarbiauja su auklėtojais, mokytojais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo(si) procese, Vilniaus m. pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais;
- numato ugdymo(si) tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių vaikų poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
- konsultuoja auklėtojus, mokytojus, specialiųjų poreikių vaikų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo(si) procese specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams teikimo klausimais;
- naudoja ugdymo(si) procese mokymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymo(si) poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
- konsultuoja tėvus (globėjus) apie vaikų ugdymosi pažangą
ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAS | KONTAKTINĖ INFORMACIJA | DARBO LAIKAS |
Specialusis pedagogas
|
Darbuotojo paieška….. | —-
|
VILNIAUS DARŽELIO-MOKYKLOS „VILIJA“ VAIKO GEROVĖS KOMISIJA
Vaiko gerovės komisijos paskirtis – organizuoti ir koordinuoti prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlikti mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą ir atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas
Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Atliekamas Vilniaus miesto vaikams, kai reikia geriau suprasti jų gebėjimus ir tai, ar jiems nereikalinga papildoma pagalba.
Vilniaus pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau Tarnyba) vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų, kurie gyvena Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje ir (arba) yra ugdomi Vilniaus miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose, kurių steigėja yra Vilniaus savivaldybės taryba. Vertinimas atliekamas tėvams (globėjams) sutikus.